Het activatieprogramma van LifeCheck

Het kan voor je medewerkers lastig zijn om zich bezig te houden met hun mentale en fysieke gezondheid. LifeCheck helpt je graag je medewerkers gezond, en langer inzetbaar te houden, inclusief activatieprogramma op maat. Het bieden van een activatieprogramma is een belangrijk onderdeel van het preventief oplossen van problemen. We begeleiden jou als werkgever met vier stappen voor een gemakkelijke start.

Het activatieprogramma van LifeCheck bevat vier stappen:

In samenwerking met jou stellen we een werkend activatieprogramma op

Stap 1: Kick-off

Voordat we starten aan een plan doen we een inventarisatie aan de hand van drie scans. Samen vormen de scans de 360° scan. Dit geeft een kloppend beeld van jouw organisatie en geeft aan waar de pijnpunten liggen bij het activeren van medewerkers. In het fragment wordt uitgelegd wat je van de verschillende scans kan verwachten.

Organisatie scan:

We bekijken hoeveel locaties je bedrijf heeft en hoeveel medewerkers er zijn. Hier passen we het activatie-programma op aan.

Communicatie scan:

We onderzoeken hoe jouw medewerkers en leidinggevenden worden bereikt, zodat we het activatie-programma meer effect heeft.

Communicatie scan:

We kijken hoe jouw huidige providerboog eruit ziet en hoe LifeCheck hierin past.

Stap 2: Trainingen

We trainen en onboarden leidinggevenden en ambassadeurs: zij hebben een belangrijke rol als het gaat om activatie. Zij kunnen namelijk kwetsbare medewerkers stimuleren gebruik te maken van LifeCheck. Hierbij reikt LifeCheck de tools aan die nodig zijn om het programma bij medewerkers onder de aandacht te brengen, zoals sessies voor leidinggevenden en medewerkers.

Stap 3: Activatiecampagne

De eerste maanden vinden we het belangrijk om medewerkers te informeren over de mogelijkheden van LifeCheck. Daarom bieden we door het jaar heen verschillende activatiemomenten aan. Dit doen we met digitale en fysieke middelen. Fysiek zetten we roll-up banners, posters en flyers in. Digitaal gebruiken we narrow casting schermen, de nieuwsbrief en leidinggevendensessies. Daarnaast ontvangen alle medewerkers een welkomsbericht op intranet of via de e-mail. Hierin staat ook hun persoonlijke activatiecode. In de video hiernaast wordt de activatie toegelicht.

Stap 4: Activatiekalender

Elke maand ontvang je als organisatie content om te delen met je medewerkers, op basis van de contentkalender van LifeCheck. Deze kalender bevat iedere maand een relevant onderwerp, zoals bijvoorbeeld goede voornemens, overgangsklachten of werkstress. Aan dit onderwerp koppelen wij maandelijkse activatiecontent, webinars en give-aways. Qua inhoud van het maandelijkse contentpakket kun je denken aan afbeeldingen voor narrowcast-schermen en intranet, een template geschikt voor e-mails of intranetberichten naar medewerkers, een template met een serie korte berichten voor gebruik op social media, groepsapps of intranet, en banners voor online gebruik.

Daarnaast delen wij maandelijks een rapportage met gebruikscijfers, zodat je inzicht hebt in de betrokkenheid en impact van LifeCheck binnen jouw organisatie.

Activatiekalender Inzichten Maand

Wij staan klaar om jou te ondersteunen bij het gezond houden van je medewerkers

Het bieden van een activatieprogramma is een belangrijk onderdeel van het preventief oplossen van problemen. We begeleiden jou als werkgever bij het inzetten van LifeCheck bij je medewerkers.

Neem als werkgever contact op

Samen kijken we wat we voor jou kunnen betekenen.

Privacy(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.